Läsk, läskigare, läskande

Sitter här med regnet hängande i luften men jag klagar inte. Oj, vad jag har längtat efter våren och nu är den här. Regn känns som ett betydligt mildare alternativ till snö, jag njuter.

Jag firar också våren genom att köpa färgglada kläder. Jag har lyckats köpa lite nya somriga tunikor som jag tycker jättemycket om och igår fick jag lite ny färg i håret av min superproffsiga frisör. En svag uppljusning som nog bara märks om man har sinne för detaljer. Jag ville ha ett naturligt resultat och det blev kalasbra. Två par splitter nya basketkängor i skinn står och väntar i garderoben. Jag är redo att möta våren!

Jag har förresten satt upp som mål att bli bättre på att laga mat. Med bättre menar jag inte att hålla en högre kvalité (för god mat är jag rätt ok på) utan jag menar att jag ska utöka min repertoar och dra på mig köksförklädet oftare. Planerade rätter för de närmaste dagarna är avokadosoppa, ugnspannkaka (har jag aldrig gjort!) och gazpacho. Ju mer man står i köket desto säkrare blir man väl på att göra saker på en höft? Jag blev lite utskrattad härom helgen när jag blandade drinkar med matskedsmått. Jag ville bara att det skulle bli bra men att jag haft tjänstledigt från köket en längre tid lyser igenom lite väl mycket emellanåt.

Det kommer att vara lite dåligt med bloggandet framöver främst för att jag inte har så många nya bilder just nu.
Jag jobbar emellanåt med att bli färdig med bröllopsbilderna från Jonatan och Gabriellas bröllop. Nästa vecka blir det lite nya barnfotograferingar så snart ska det nog bli fart här. Jag längtar efter att få fota en massa härliga ungar, det är så kul!

400D + 50 mm f/1.4

1 Kommentarer

M I C H E L L E

Hej! :D

Skulle du vilja vara med i min fototävling med temat kärlek? Få mer information på bloggen och anmäl dig om du vill!



Kram, Michelle

Publicerat: 2010-03-29, 21:49:35
http://michellepaine.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist