Därför ska man inte jobba för lite

I går kände jag att det var dags att åka hem tjugo minuter innan arbetstiden var slut eftersom jag efter att endast ha jobbat två dagar denna vecka insåg att jag redan hade gjort sex timmar för mycket.

Strålande solsken lockade ut familjen på sjön efter ett litet mellanmål med dagsfärskt hembakat solrosbröd. Vi promenerade tvärs över den frusna sjön och tillbaka igen i strålande sol och avnjöt en sagolikt vacker skymning. När vi kom hem igen var vi fortfarande promenadsugna så det blev en sväng på stan och ytterligare en halvtimmes promenerande.

Väl hemma spelade vi Playstation en bra stund, ett mycket roligt snowboardspel. Sedan satte vi oss i varsin ände av soffan och läste, läste och läste. Därefter åt vi fruktsallad med valnötter och keso till kvällsmat och sedan vilade jag ögonen en stund. När jag vaknade trodde jag att det var dags för lite tv. Då visade det sig att det forfarande var en halvtimme kvar till Morden i Midsummer och jag hann med att surfa lite också.

Det ska också tilläggas att jag hann vaccinera mig mot hepatit A+B på vårdcentralen i går morse innan jag åkte till jobbet. Gårdagen var nog den längsta dagen i mitt liv, nästan lika lång som julafton när man var yngre. Jag ska se till att hålla mig på jobbet lite längre i fortsättningen. Kvällarna blir liksom a l l d e l e s för långa annars. Ho ho ho...

0 Kommentarer

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist