Måndagsbarn

Jag är faktiskt ett sådant där måndagsbarn. Född på en måndag. Så varför skulle jag tycka illa om måndagar? Precis... Faktum är att det idag var extra roligt att gå till jobbet eftersom förkylningen börjar släppa sitt grepp om hjärnan så jag var extra taggad. Mina arbetskamrater (läs elever) var nog också extra taggade för idag befann sig 22 små änglar i klassrummet.

I går kväll gjorde jag ett extra inköp till min fotoutrustning så nu kommer mina bilder att bli ännu lite bättre framöver. Inte illa. Nya investeringar utan att jag har några som helst inkomster i mitt ännu inte existerande fotoföretag. Men jag har några stycken som vill anlita mig till att - fotografera barn! (Hör och häpna!) Men man ska göra det man är bra på. Jag hittade dessutom en ny favoritfotograf härom dagen genom magasinet Fotosidan. Härligt med ny inspiration!

Dessutom kan ni se fram emot att det kommer dyka upp fler ljuvliga små krabater här på bloggen under våren. Några små skönheter på vitsippeängar och lite smått och gott blir det allt.

4 Kommentarer

Lisa

underbar bild..!!

Publicerat: 2009-03-02, 20:03:20
http://fliza83.blogg.se/
Tim, fotoblogg

sv:tack för kommentaren, som sagt alltid uppskattat med konstruktiv kritik.



Vad kul att folk är intresserade av att anlita dig, det gör de rätt i!



Ah, jag gick vidare, riktigt kul! men, dock så verkar det som om den "fotograf" som har mest vänner på bilddagboken, eller störst möjlighet att göra reklam på sin blogg vinner. inte den fotografiskt bästa. tyvärr. Inte för att vara en dålig förlorare, det är inte alls så, det finns flera av bidragen jag tycker förtjänar att vinna före min egen bild =)



vad kul att du skaffat en reflexskärm, kommer säkert innebära ett lyft för alla porträttbilder! Vilken storlek köpte du?

Publicerat: 2009-03-03, 12:47:17
http://blog.andreaheim.se/
Tim, fotoblogg

Ja, precis, det hade varit det bästa, eller att kanske endast de nominerade hade fått rösta. Precis som du skriver är det nog reklamen som är viktigast, både för bloggen och företaget som sponsrar.



Ah okej! Jag är själv sugen på en 80 eller 60cm. skriv som sagt gärna hur du upplever kvalitéten!



Aha, ja det låter jäkligt schysst, då kan du ju ända tjäna pengar som fotograf trots att du inte har pressen på att bli försörjd av bilderna. Det är en anledning till att jag nog inte vill fota på heltid. Visst vore det roligt, men risken finns att "passionen" nog försvinner när man har pressen att prestera och leta uppdrag för att få ekonomin att gå runt.



Ang. utrustning så har jag redan rätt schyssta grejer, de duger helt klart för det mesta. Men någonstans är ändå ha-begäret stort efter en canon 5d II. Plånboken kommer att gråta om det blir en sådan i sommar, men ja, folk lägger ner så mycket pengar på andra typer av fritidssysselsättningar. Det är något jag lär intala mig vid ett ev. köp iaf.

Publicerat: 2009-03-03, 15:49:08
http://blog.andreaheim.se/
Tim, fotoblogg

Hah, så träffande! ang. folk som tror att "kameran gör bilden". Visst kan en bra kamera ge en bättre bild, men en kamera kan aldrig påverka ljusets fall, vinklar och motiv osv. Jag själv har en 40d, den är inte fy skam, men det finns tillfällen då jag behöver något annat (5d mkII :p), då hade jag kunnat utnyttja mitt 17-40mm som det ska användas; en riktig vidvinkel, plus att skärpedjupet skulle bli så mycket finare/kortare.

Objektiven jag har är annars rätt bra, jag är väldigt kräsen när det gäller kvalitet måste jag motvilligt erkänna. Har för tillfället lite fler objektiv än jag behöver, eftersom jag passade på att köpa 17-40,24-70L begagnade i höstas till ett helt otroligt pris. Annars kör jag på canons 17-55 2.8 till 40d'n, vilket även det är ett sjukt bra objektiv, åtminstone optiskt. Det säljer jag dock om(när) det blir en ny kamera. har mitt favoritobjektiv på 70-200mm också. Det låter som jag har mycket, men en del ska som sagt säljas. Ett macro, och just det du nämnde skulle vara jäkligt kul, men det får vänta ett bra tag tills plånboken är lite större. Vad har du förutom 50 1.4? :)

Publicerat: 2009-03-04, 18:10:11
http://blog.andreaheim.se

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist