Ett snabbt ögonkast i backspegeln

I år är det 10 år sedan jag själv tog studenten. Jag har hört flera säga att det skulle vilja återuppleva sin student. Det vill inte jag. Jag är glad och stolt över de tio åren som har fått mig att bli den jag är idag. Man kan inte vara omtyckt av alla, det förstår jag. Men ibland får man göra val och bestämma sig, bestämma vem man är och sedan får man stå för det och ta konsekvenserna.

Att våga säga vad man tänker och tycker bland vänner och på jobbet tror jag är en oerhörd viktig egenskap. Att våga stå upp för sina värderingar även om ingen annan vill eller vågar stötta. Vägen sedan studenten har bitivis varit som en lång, brant uppförsbacke, men det har sannerligen varit värt varenda millimeter. Jag är glad över alla jag lärt känna på vägen och nu ser jag fram emot de kommande 10 åren med spänning.

Nu önskar jag alla nyblivna studenter 10 lika utvecklande år och jag hoppas att de stannar upp emellanåt och kastar ett snabbt öga i backspegeln...

0 Kommentarer

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist