En romantisk present

Sambo: Jag köpte en present till dig i Helsingborg.
Jag: Åh, tack.
Romantikfaktorn mycket hög.
Sambo: Fast den var väldigt dyr.
Jag: Jaha, kostade den 200 kronor då eller?
Sambo: Hur kunde du veta det? Satt det en prislapp på?
Jag: Nej, jag känner dig och vet var gränsen går.
Romantikfaktorn svalnar.
Sambo: Jag tänkte att nu när du blir sugen på något så tar du bara en bit. Det räcker. Då blir det inte en massa småätande i skåpen framöver.
Romantikfaktorn ej längre existerande. Fryspunkt.

Så nu sitter jag här och blänger surt på korgen som tydligen ska hindra mig från att botanisera bland övrigt godis här i skåpen. Jag funderar på att putta ut korgen genom fönstret. Det är bara det att det samtidigt känns som onödigt slöseri på godsaker. Nej, jag ska nog minsann snabbt ta och äta upp innehållet, putta korgen över fönsterkanten och sedan är det ordning och reda här igen. Då är det liksom fri tillgång till de ordinarie gömmorna igen...


3 Kommentarer

Lena

Helt underbart!!! Hoppas du tryckt i dig allt och är redo för gömmorna!

Anna

Hahahah, förstår att romantikfaktorn försvann! Frossa på du, innan han hinner tömma de andra gömmorna.

Publicerat: 2009-12-11, 18:39:08
http://www.anna-forsberg.se
Nina

Ja, eller lämna upp dem hit istället. Du får både en promenad och slipper äta eländet. Det tar vi hand om åt dig. Fast jag tycker det var en fin gest ändå. Själv fick jag en trimmer i present när jag fyllde 32. vad säger du om den?

Publicerat: 2009-12-14, 23:00:09
http://www.dowerfamiljen.blogspot.com

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist