Parkeringsböter och Älvsborgsbron

I lördags var det dags för en solig vårutflykt. In i bilen, gasen lagom mycket i botten och en timme senare var vi i ett, om möjligt, ännu soligare Göteborg. Ett besök på botaniska trädgården var som ett besök i paradiset.

Ljuvliga blommor, doftande blommor, blå blommor, rosa blommor, klassiska blommor, exotiska blommor... Ni börjar fatta att det fanns en hel del blommor att njuta av! Vi gick, satt, stod, tittade, tittade, tittade...

För att få lite havskänsla avnjöts Röding med lättstuvad spenat till lunch. Som pricken över i:et serverades den med sparris. Ännu mer paradis! (Alla vet väl för övrigt att man kan böja ordet paradis så - paradis, mer paradis, ännu mer paradis!)

Därefter var det dags att besöka havet. Den idéen var vi ju ensamma om... I alla fall verkade det som att vi var ensamma när vi blundade hårt och stoppade fingrarna i öronen. Men vi insåg rätt snabbt att det inte var särskilt mysigt att sitta i en varm bil med ögonen ihopknipna och pekfingrarna intryckta i hörselgångarna. Varenda parkering var full i Långedrag. Svenskregistrerade bilar stod fint i rutorna, bilar med utländska registreringsplåtar stod lika fint parkerade fast utanför rutorna. Med en eller två böteslappar under vindrutetorkarna. Norrmän, danskar och tyskar tycker att en tusenlapp eller två är helt okej, bara man får en parkering. För mig är en tusenlapp eller två ett steg närmare min drömkamera.

Vi hade en demokratisk omröstning i bilen där en klar majoritet (2-0) röstade för att vi skulle lämna Långedrag bakom oss. Därför susade vi vidare med den lilla sportiga Peugoten till Nya varvet. Tur för mig, nu kunde jag ju fota Älvsborgsbron. Titta, njut, beundra... (Glöm inte kommentera!)

Förresten, om du har lite tråkigt - testa att scrolla upp och ner över den nedre bilden. Men blir nästan lite yr! =) Att jag upptäckte detta måste alltså bero på att jag för stunden har lite tråkigt.




Bilderna fotade med Canon 400D + 50 mm f/1.4

8 Kommentarer

MICHAELA D

älskar den sista bilden! :D



Svar: Tack så himla mycket!:)

Publicerat: 2009-04-13, 11:32:46
http://michaelaa.webblogg.se/
L I N A F O T O - fotoblogg

Gillar den nedersta otroligt mycket =D

Publicerat: 2009-04-13, 13:16:02
http://linafoto.blogg.se/
fritidspedagogen

ooohh jag blev alldeles snurrig...ooo

nästan samma effekt man kan få i snurrfåtöljen på gymmet;)

Tim, fotoblogg

Kul att höra :)

_



haha, Innan jag läste texten kollade jag på bilderna, och scrollade faktiskt precis som du beskrev!

Publicerat: 2009-04-13, 22:17:52
http://blog.andreaheim.se/
Therese

Det lät härligt. Universitetet som håller i min masterutbildning jag sökt ligger mitt i Botaniska. Åkte förbi där igår :)

Therese

Det lät härligt. Det universitet som håller i den masterutbilningen jag sökt, ligger mitt i Botaniska :)

Veronica - veronicasfoto

Se där, det visar sig att fler än jag upplever samma skojiga effekt när man scrollar över bilden. Jag har fått personliga kommentarer av folk som är lite för blyga för att kommentera här på bloggen dessutom.

Keep on scrolling! ;-)

Publicerat: 2009-04-14, 17:06:02
http://veronicasfoto.blogg.se/
* M E T T E *

Hoho, NÄSTAN yr stämmer inte på mig, jag är sjösjuk nu!

Publicerat: 2009-04-16, 18:30:30
http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist