Idrottsgala

Effektivitet är bra sägs det. Jag är inte så känd för att vara effektiv. Tidsoptimist är väl ett mer passande ord. Ikväll har jag, som är totalt ointresserad av sport, tittat på varenda minut av Idrottsgalan. Det är praktiskt, man blir uppdaterad på ett helt års idrottshändelser. Effektivt. Stolt inser jag att lite har jag minsann snappat upp under ekonyheterna på vägen till och från jobbet. Men jag får erkänna att jag inte hade full koll på att Stefan Holm har lagt skorna på hyllan och att Helena Jonssons prestationer var så stora att hon skulle slå Zlatan med hästlängder. Jag får liksom googla för att kunna tala om att hon vann både VM-guld och den totala världscupen. Vad nu "totala" världscupen är för något? Jag är pinsamt obildad inom sport men jag står för det.

Pinsamma var förresten också de flesta av de där pausunderhållningarna som det bjöds på. Soffsången var kul i 30 sekunder. (Nu överdrev jag för att vara snäll.) Ännu mer pinsamt var det att jag inte hörde någonting av vad som sades under utdelningen av Sportspegelpriset. Jag satt bara och generades över att Mari Lehnmanns tröja blev extremt transparent i strålkastarljuset. Jag fick liksom hålla handen för ansiktet och kolla genom fingrarna på bästa skräckfilmsöverlevnadssättet. Jag är alldeles för pryd för att tro att man medvetet tar på sig en transparant tröja när man ska dela ut sportpris i svt.

Jag vet inte var jag fick tag i all den luft som gick åt för att ha alla dessa åsikter om något så banalt som Idrottsgalan 2010. Nu har jag pratat sport så att det räcker för hela året.

På tal om effektivitet. Igår var jag också effektiv, då redigerade jag tre bilder på Vera på en och samma gång. Här kommer de två som jag inte visade igår. Den undre bilden är en av de sötaste på länge.


Canon 5d mk II + 50 mm f/1.4

1 Kommentarer

fanny

Fin blogg :)

Publicerat: 2010-01-18, 23:04:49
http://fizza.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist