Finns det en pappa finns det en mamma... eller?

Lille Isak fyllde två år i juli. För var vecka som går lär han sig fler och fler ord. Han älskar att härma och ta efter vad alla i omgivningen säger. När jag skojade med honom häromdagen och sade papegoja till honom upprepade han såklart även det ordet. Fast han utvecklade mitt ord lite. Han tittade mig i ögonen och sade "papegoja, papegoja, mammagoja."

Det visade sig att han har en bok med bild på två papegojor och för ett par månaders sedan så pekade han på bilderna och sade just papegoja till den ene och mammagoja till den andra. Varför inte? Det är ju helt logiskt... (och lite roligt!)

____________________________________________

Jag ser att bilderna får dålig kvalité här på bloggen. Jag ber om ursäkt för det men det är ingenting jag kan påverka. Jag gör allt vad som står i min makt för att de ska visas så bra som möjligt genom att spara dem för webben.

1 Kommentarer

Patrik

Söta bilder :D

Publicerat: 2009-09-24, 00:41:38
http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist