Gryningsljus i Ulricehamn del I

När merparten av er sov smög jag runt och packade kamera, minneskort och stativ. Sedan slank jag ner i mjukisbyxor och på med luvtröja innan jag strax efter klockan två smög iväg ut i natten. Sedan fotade jag med jämna mellanrum ända fram till strax före klockan fem.

Några av er kanske tror att jag kröp ner i sägen då. Icke sa nicke, då knådade jag ihop en deg och gjorde lite iatlienska frukostfrallor till den stackars sambon som fått sin nattsömn störd av mina sommarlovsupptåg. Halv sju stod rykande färskt bröd på bordet tillsammans med färskpressad juice, kaffe, ost och fikonmarmelad.

Nu däremot ligger jag i sängen. Ska vila en timme eller så...

Bilder från natten - En spegling av Ulricehamn


Kallbadhuset


Bryggan och Kallbadhuset i bakgrunden.


Alla bilder fotade med 400D + 50 f/1.4 och stativ

3 Kommentarer

Anonym

vilket härligt sommarminne du gjort dig! /annika

Anonym

Jättefina bilder!

Emma

Åh, vilka mysiga sommarkväll-bilder! Jag har också unnat mig foto istället för sömn många gånger. Oftast så tycker jag att det var värt det när jag tittar på mina bilder. Vissa saker kan man ju inte få i sin vanliga dagsrytm - stilla nattbris och daggdroppar tex.

Publicerat: 2009-07-07, 17:09:17
http://emmaskogelhund.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist