Gryningsljus i Ulricehamn del III

Så kommer då sista inlägget i serien Gryningsljus i Ulricehamn. För dig som vill se alla bilder har jag skapat en särskild kategori som heter Ulricehamn. Där kommer jag även i framtiden att posta alla bilder av Ulricehamn.

Hur var det då att vara vaken en hel natt? Jo, för det första så var det inte alls särskilt jobbigt. Jag gick ut runt klockan två och kom hem vid fem. Jag var lite besviken eftersom jag hade väntat mig lite mer av soluppgången. Men temperaturskillnaden mellan dag och natt var nog för liten för det uppstod varken dramatisk himmel eller dimma över vattnet. Men nu har jag testat och fler gånger lär det nog bli framöver. Men kanske på en annan plats. Det finns ett ställe på väg till jobbet som vissa morgnar kan vara helt magiskt. Jag har länge haft en dröm om att fånga detta på bild.

Vi får väl se. Tiden lär utvisa hur framtiden ter sig, det enda vi kan styra över är nuet.









Under fotorundan fick jag idéen att gå hem och baka frukostbröd. Morgonen avslutades med nybakade italienska frukostfrallor, ost, smör och marmelad, kaffe, färskpressad juice och nytryckta dagstidningar.


Alla bilder fotade med 400D + 50 mm f/1.4

3 Kommentarer

Affluenza

Vilka underbara bilder från Ulricehamn!



Jättetrevlig blogg, hit kommer jag absolut igen :)

Publicerat: 2009-07-07, 10:35:49
http://affluenza.se
Lena

Vilka underbara bilder! Blir nästan sugen på att flytta "hem" igen... Men då vill jag ju bo nära sjön så klart.

ellen, fotografera<3

ååh, jätte fina bilder!

Publicerat: 2009-07-09, 20:57:00
http://mychoise.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist