Studiobild - igen!

Dags för ännu en studiobild. Precis som föregående studiobilder togs denna bild i somras när jag gick en fotokurs i Mullsjö. Kursen var inte mycket att hänga i julgranen om man inte hette Barbro, var 68 år och ville lära sig sin pocketkamera. I den stilen var det. Men jag hade tre kurskamrater som var bra. Den här killen hängde jag med en hel del under veckan.

Jag har lärt mig en hel del sedan dess. Är exempelvis inte så nöjd med redigeringen av hans tonårshy. Ett tips för det ovana ögat; titta på högra kinden så ser ni att det är alldeles fläckigt. Ett typexempel på hur det kan bli när man inte kan hantera klonverktyget. Skulle kunnat redigera om bilden om jag hade sparat originalet istället för den här GIF-bilden. Hmm... hur tänkte jag? Tycker ändå om bilden i sig, bortsett från redigeringsmissarna.

1 Kommentarer

Erica

fin blogg och fina bilder, jag skulle också vilja kunna ta kort på människor, mina bilder blir så konstiga, jag kan bara ta bilder på "naturen". (;

Publicerat: 2009-02-18, 20:44:34
http://ericasbilder.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist