Promenad på Komosse

Solen har strålat ikapp med sig själv hela helgen. De varma strålarna togs tacksamt emot av oss, två frusna nordbor på söndagspromenad på Komosse. Komosse är en av Europas finaste kvarvarande våtmarker. Området är 47 kvadratkilometer och är en av Sydsveriges största sammanhängande myrar.

Det kanske kan låta som att jag är en hängiven friluftsmänniska. De som känner mig vet hur det ligger till. För er andra vill jag bara göra klart - jag är ingen friluftsmänniska. Ville bara klargöra det så att inte friluftsfrämjandet erbjuder mig en post i styrelsen.

I bilen kom jag på att man kanske skulle haft med sig sittunderlag när man åker på utflykt. Sedan byttes funderingen snabbt  ut till om det hitter sittunderlag eller sittunderlägg i plural. Språkintresset är det inget fel på!

Det gick bra utan sittdyna. Jag satt på en gräsbeklädd sten och åt min dubbla lingongrova med stekt ägg. Matsäcken förvarades i en plastpåse från bokhandeln som låg i kameraväskan. Ingen fjällrävenryggsäck här inte.


Mina fotspår var ganska ensamma i vinterlandskapet

1 Kommentarer

Tim, fotoblogg

Jag gillar hur spåren bildar ett frågetecken ;)

Publicerat: 2009-02-16, 09:35:26
http://blog.andreaheim.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist