Kalla bad och varma kroppar

Om en halvtimme sitter jag och bästaste Malin i bastun och svettas. Vi har nämligen tänkt bege oss till kallbadhuset här i Ulricehamn. Eftersom jag fotade det i somras tänkte jag att jag kunde passa på att blogga och berätta det. Att vi ska dit i kväll alltså.

Det är härligt att sitta där bastun och känna svettdropparna pressas fram ur huden. För den som sedan önskar kan man slänga sig rakt ner i sjön som den fina nakenfis man skapats som. Om man nu då inte hade varit en sådan badkruka som jag då... Det är liksom här problemen börjar. Det hjälps inte om jag så sitter 40 minuter i bastun. Så fort jag får ner tårna i vattnet krullas de ihop, benen blir som stela pinnar, andningen ökar till det dubbla och jag förvandlas från tuff badare till en mespropp som försvarar mig med att "man måste faktiskt inte bada".

Fast jag måste erkänna. Att när man väl tvingat sig ner i sjön så är det en obeskrivligt härlig känsla som kroppen belägras av när man kommer upp igen. Jag tycker att ni ska testa själva... (Och jag badade faktiskt ända ner till att vattnet blev 2.8 grader i vintras, inte illa för en badkruka!)



400D + 50 mm f/1.4 + stativ

2 Kommentarer

Anonym

Jätte fin stilla, nattbild bild. Det är verkligen vackert där.

Jennifer Nilsson - Studerande fotograf

Hejsan :) Var gärna med i min fototävling med temat porträtt. Läs mer om det här - http://jennifernilssonphotographer.blogg.se/2009/august/fototavling-portratt.html#comment :)

Publicerat: 2009-08-25, 00:03:24
http://jennifernilssonphotographer.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist