Då var jag igång igen

Är inne i sluttampen med redigeringen av Mollys bilder. Massa fina, söta och vackra bilder. Nu börjar jag bli sugen på att ta nya bilder. (Bara så att ni vet?!?)

I dag var det skolstart. Jag tror jag blev nervös. Jag har försökt minnas tidigare skolstarter men minns inte en enda. Konstigt! Jag babblade på direkt på morgonen så för mig kändes det som om sommarlovet aldrig ägt rum efter sisådär 30 minuter. Tänk om eleverna också kände det så, det kan ju inte ha känts så kul i så fall. Det skulle innebära att jag berövade jag dem på tio veckor på 30 minuter! Har lite dåligt samvete över detta så i morgon får jag nog stanna upp och säga "oooooohh så stora ni har blivit" till mina elever. Antar att det hör till och att jag nu mist en stjärna i pedagoghimlen. Suck...

För övrigt så var det en elev som sa till en kollega "fatta hur långt det är till höstlovet nu, det är ett helt sommarlov kvar". Genast kändes de tio veckorna som återstår till vår nästa resa plötsligt oerhört långa. Å andra sidan kändes det som att det jag hann med under första riktiga arbetsdagen var tre andetag, två tillsägelser, fem hjärtliga skratt, ett toabesök och ja, det var nog allt. Så vad är väl tio veckor...
Äh, vi vet ju alla att snart sitter vi där under våra filtar och kurar och huttrar medan vinden viner och regnet smattrar mot rutan. Ack härliga grå novemberdagar. Så nödvändiga de äro för att få uppskatta våren och sommaren på nytt.


400D + 50 mm f/1.4

2 Kommentarer

A m a n d a

Vilka fina ögon :D

Publicerat: 2009-08-21, 07:35:44
http://amandahede.blogg.se/
Ida

Hej där! Kom in på din blogg av en slump! Du är en konstär! Dina foton är fantastiska.



Ha en fin dag!



Mvh Ida

Publicerat: 2009-08-21, 11:04:20
http://mistyafternoon.blogspot.com

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist