Hej Monika, hej hej Monika!

Veronica är inte ett barnvänligt namn. Men däremot ett namn som ger upphov till kreativa verbala lösningar när jag får träffa de små grynen. Jag kallas till exempel för Nonica, Ånica, och så sötaste Vendelas variant - Monica. (Kan iofs bero på att hon har en farmor som heter Monica också.)

Jag känner att senaste tidens inlägg kanske inte lockat till läsning. Det har varit en trött kropp och hjärna som varje kväll kopplat av genom enstaka bildbehandlingar som sedan publiceras här på bloggen. Jag ska försöka bättra mig.

Jag skulle kunna göra blogginlägg som handlar om min begynnande senildemens som yttrar sig exempelvis genom att sambon kommer upp från tvättstugan och försiktigt säger "Duuuuu, jag hittade dina bilnyckar i tvättstugan" (Vi bor i hyreshus!) Men jag vet inte hur roligt det egentligen skulle vara att läsa? Antagligen skulle jag glömma bort vad jag hade tänkt skriva innan jag ens hunnit skriva klart inlägget. Om jag glömmer komma till jobbet plötsligt en dag nästa vecka ska ni inte bli förvånade. Min hjärna är som en sådan där lotto-tombola. Alla måsten, borden och allt annat skramlar runt där inne i alldeles för hög fart. Konstigt att jag lyckas få något uträttat alls...

Imorgon kväll ska jag fira Valborg genom att laga mat till min vackra kollega Matilda har hedersplats näst längst till höger på bloggen. Matilda, jag och den lille diamanten Vidar ska tända en marschall. (Det råder ju eldningsförbud här i Västra Götaland.) Sedan ska vi skvallra, mysa och om jag har tur åker kameran fram!

Jag önskar er alla en skön Valborg!





Vendela Hallifax Cibej fotad med 400D + 50mm f/1.4

4 Kommentarer

Emelie

trevlig valborg, är eldningsförbud i hultsfred me.. :(

Linda, foto

Vilka härliga bilder :)

Publicerat: 2009-05-01, 17:30:30
http://www.hillmering.se
MICHAELA D

så fina bilder! :)

Publicerat: 2009-05-02, 12:51:19
http://michaelaa.webblogg.se/
Foto i Norr - Marie

Så fina bilder på lill tjejen säger jag med!Ha en fin dag! =)

Publicerat: 2009-05-02, 14:19:03
http://fotoinorr.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist