Jonatan och Gabriella

Idag har jag redigerat bröllopsbilder hela dagen. Jag har faktiskt inte gjort något annat alls mer än haft 15 minuters lunchpaus och 5 minuters fikapaus. 13 bilder är hittills klara och jag har en hel del arbete kvar. Nu har jag lite ont i huvudet, antagligen har jag stirrat alldeles för länge på skärmen. Det tar lite längre tid för mig att fixa med bilder än vad det skulle behöva göra. Jag skulle behöva en ny dator för att slippa lägga alldeles för mycket tid på att vänta. Stora filer och tajt med minne gör mig smått galen emellanåt. Men med tanke på hur mycket pengar jag lagt på kamerautrustning det senaste året så rymmer inte ekonomin en ny dator.

2010 verkar vara året med verklig bröllopsyra. Kanske beror det på att det är ett jämnt och fint årtal eller så beror det på att vår kronprinsessa bokat in sig under året. När vi slog upp tidningen i lördags morse visade det sig en kollega gift sig i hemlighet under fredagen. Länge leve brudparet; hipp hipp hurra!
Jag ser fram emot att överraskas fler gånger under året. Själva har vi inga bröllopsplaner (jag svarar direkt här eftersom jag annars skulle få en massa frågor) däremot har jag bröllopsfotografering inbokad senare i vår.

Det märks att det börjar bli vår för jag har även fått en del förfrågningar om barnfotograferingar. Barnfotografering är superroligt så länge det finns gott om vackert ljus. Jag ser därför också fram emot att boka in en massa roliga fotograferingar i kalendern!

Nu ska jag kika lite på en film som utspelar sig i New York och drömma mig tillbaka till denna häftiga stad som vi redan längtar tillbaka till.

Jag kommer inte att visa bilder från Jonathan och Gabriellas bröllop förrän brudparet själva har fått se bilderna. Till dess får ni nöja er med mindre avslöjande bilder som den här...


Jonatan och Gabriella 6 mars 2010
Foto: Veronica - Assistent: Johanna

0 Kommentarer

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist