Bianca Cibej Hallifax

Här kommer några fina bilder på söta lilla Bianca. När vi fotade de här bilderna var hon bara ett par veckor och fortfarande pytteliten. Jag hoppas att hon vill vara med på lite fler bilder till våren. Under vintern blir det inte att jag fotar så många barnporträtt i Ulricehamn. Jag längtar efter våren då kameran ska få komma ut och upptäcka hur gott det luktar och hur vacker det är när snön smälter och knoppar brister.

På onsdag ska jag till Jönköping. Det är dags för världens bästa bokklubb att ha årets första träff. Vi har läst en bok av Björn Ranelid som heter Hjärtat som vapen. Jag kan nog avslöja här att jag tycker att den är helt klart läsvärd, vacker och lite tragisk.

Vår bokklubb har funnits i ungefär fem år och vi träffas var femte vecka. Det har blivit en hel del böcker under åren och så har det även trillat ut ett par barn, somliga har gift sig och jag har lärt mig att fotografera!
Men det har inte bara varit ljusa stunder som passerat utan vi har också delat jobbiga stunder och svåra saker. Åtta starka kvinnor som lärt känna varandra och funnit varandra genom litteraturen och faktiskt ganska mycket genom grundaren Lisa som numera bor i Täby. Jag hoppas att hon är stolt över moderklubben även om hon nu skapat en ny klubb i Stockholm. Vi har förresten ett namn, Klubb 67. Vår första bok var nämligen Patient 67 av Dennis LeHane.

Annars är veckan fullpackad med jobb och diverse fritidsaktiviteter. Nu är det verkligen fullt upp ända fram till den 10 februari då vi lämnar vintern för två veckor i Thailand. Att skriva att vi lämnar Sverige skulle inte vara helt sant med tanke på hur många svenskar som reser till Thailand varje år. Men alla som har varit där förstår också varför vi återvänder. För att få uppleva ett paradis som man bara tror existerar i fantastin. Den här gången blir det Ao Nang, Koh Lanta och Phi Phi. Vi har bokat hotell och resorter som verkar helt underbara. Jag hoppas att tiden fram till att vi åker går långsamt för jag har redan börjat njuta av solen, maten och stränderna.



Canon 5d mk II + 50 mm f/1.4

2 Kommentarer

Anonym

lite uppdatering kanske..? Torsdagsfikarn

Emma Svensson

Hej

Min syster är kompis med Johanna och jag har därför pratat lite med Annika. Det är så att jag tar studenten den 28 maj och jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig med att ta lite fina kort då och (om du kan) innan balen den 26 maj. Du tar ju så himla fina kort! Jag fick din mail adress av Annika men den har jag ju självklart glömt av. Om du är intresserad får du gätte gärna höra av dej till min mail.

Emma

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist