Sömnig

Söndag kväll. Det börjar dra ihop sig för en ny arbetsvecka. Herregud, hur fort får en helg lagligen passera egentligen? Söndagen har gått åt till att sitta med huvudet nerböjt över datorn och nu har jag redigerat en liten bunt med bilder. Det känns skönt förutom att jag nog överansträngt mina ögon lite.

Det börjar bli dags att dra in en djupt andetag och samla kraft och syre som ska räcka en hel arbetsvecka, ända fram till fredagen. Hur ska det gå till när näsan börjar bli täppt och huvudet dunkar svagt? Någonstans har min kropp girigt sugit i sig någon slags förkylningsvirus vilket jag tycker var alldeles onödigt. Vem har tid att vara krasslig, eller snarare vem har lust att känna sig hängig? Äsch, jag skjuter det åt sidan som alla andra saker som känns mindre roliga, jag stoppar sonika huvudet i sanden. Strutsmetoden fungerar förresten utmärkt på saker såsom smutsig disk, risken är väl bara att jag helt plötsligt en dag står bostadslös (utkastad) på grund av mitt val av problemlösningsmetod här hemma.

Jag har förresten smygstartat våren i helgen. Jag har köpt tre nya vårplagg och jag slutar aldrig förundras över att jag alltid kommer hem från en shoppingtur med kläder i samma färgskala. Ena gången går allt i svart, nästa gång är allt i brunt eller lila. Denna gången har allt naturvitt som bas, färgglatt värre. Det är bara att inse att jag inte är färgstark och jag kommer troligtvis aldrig att bli det heller.

Söta, söta, söta lilla Bianca är tösen vars bilder jag just nu är mitt inne i att redigera. Fler bilder följer framöver för den som är tålmodig och nyfiken...


Canon 5d MkII + 24-70 f/2.8 L

2 Kommentarer

Foto i norr - Marie

Hejsan svejsan! Kikar in en snabbis är hemma i dag för jag har gjort mig lite illa i ryggen haft känningar av det hela förra veckan men inte något värre föränn i går då det riktigt stack till illa i den. Jag får ta lite värktabeltter och försöka ta det lugnt i någon dag nu och hoppas det går över snabbt. Härlig liten tjej och vackert foto. Ha en fin dag!

Publicerat: 2010-01-25, 07:58:14
http://fotoinorr.blogg.se/
NIna

Jag har försökt strutsmetoden här hemma också. Men åker ut med huvudet före varje gång, så var försiktig!! Hoppas du kryar på dig. Prova Japanska droppar. Fråga Micke... :-)

/Nina

Publicerat: 2010-01-25, 21:30:10
http://dowerfamiljen.blogspot.com

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist