Magdalena och Magnus 5 december 2009

Jag blev så glad när jag för några månader sedan fick ett mail från Magdalena där hon frågade mig om jag ville fotografera vid deras bröllop. Först visste jag inte om jag skulle våga men man måste ju våga för att vinna sägs det, så jag tackade ja.

I flera månader funderade jag och förberedde mig mentalt. Jag var lite nervös inför den stora dagen och jag var v ä l d i g t nervös dagen efter när jag skulle sätta mig och bläddra igenom bilderna den första gången. Men vad hade jag att vara orolig för? Jag hade ju fotat ett par med en underbar utstrålning och ett par som bjöd på sig själva under hela fotograferingen. Bilderna utstrålade så mycket kärlek och lycka så att jag blev alldeles glad i hela kroppen. Det är sant. Och när Magnus emellanåt tokade till det gick det inte att hålla kameran stilla för hela jag skakade av skratt.

Det som gjorde mig extra nervös var ljuset. Eller snarare den stora bristen på dagsljus. Den stora dagen bjöd knappt på något dagsljus alls. Himlen var gråare än gråaste grått. Men assisterande Johanna gjorde verkligen ett toppenjobb med reflexskärmen. Utan henne hade det aldrig blivit så bra som det blev. Jag ser fram emot fler lyckade samarbeten.

Ikväll har jag lämnat över alla bilderna från förberelserna, porträttfotograferingen, vigseln och festen. Jag fick ett sms från brudparet för en timme sedan att de var jättenöjda med bilderna och att jag fick mvg i betyg. Jag vill nu tacka för både detta betyg och för att jag fick äran att föreviga er dag!

Nu blir det världspremiär för några av mina allra första bröllopsbilder!


Canon 5d mk II + 50 mm f/1.4 alt. 24-70 f/2.8 L

5 Kommentarer

Sanna

Vilka fina bilder!

Anonym

Tack för att du VILLE var avår "hovfotograf" och tack för dina ord de värmde oss båda.

Kanske vi återkommer för andra uppdrag ? vem vet

Tim, fotoblogg

kanonbra bilder! jag har inte vågat mig på att fota något bröllop. (än)

Publicerat: 2010-01-11, 20:00:43
http://blog.andreaheim.se
Elin - Design&Makeup

Bilderna är ju superfina, förstår inte alls varför du var så nervös ;) Underskatta inte dig själv sådär ^^

Publicerat: 2010-01-11, 22:32:25
http://designandmakeup.se
jonatan

kanonfina bilder! Kan du maila din mailadress till mig. Hittar inte den.

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist