Varför ringer det inte när jag kan svara?

Den senaste veckan har det ringt flera gånger på min mobil när jag inte haft den i närheten eftersom jag för stunden har jobbat eller badat eller varit på föreläsning... Samma nummer från någon för mig helt okänd. Jag anser mig inte kunna ringa upp för jag vill ju inte personen något. Ändå blir jag så förgrymmat nyfiken på vem det är och vad personen vill...

Jag minns förra gången det var såhär. Då ringde ett Stockholmsnummer åtskilliga gånger men när det äntligen ringde när jag satt med mobilen i handen blev jag grymt besviken. Det var en telefonförsäljare som undrade om jag ville gå med i en klubb för scrapbooking. Här hade en omfattande spänning byggts upp under så lång tid, lite av en julaftonskänsla infann sig när jag satt där med den ringande mobilen. Och så var det en försäljare...

Man brukar säga att man ska lära sig av sina misstag men jag får erkänna att efter tre missade samtal från samma nummer under en och samma vecka så har den komit tillbaka. Julaftonskänslan alltså. Nu hoppas jag att jag får en chans att svara så att mysteriet blir löst.

0 Kommentarer

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist