Sweet sunday

I fredags utmanade jag två av mina kollegor. När vi ses måndag morgon ska vi ha med oss ett oredigerat naturfoto var. Både lördag och söndag har klockan ringt 06:40 för att jag ska kunna fota vackra dimslöjor över sjön. Varje vardagsmorgon hela veckan har nämligen helt otroliga vyer skådats längs sjön när vi åkt till jobbet. Just i helgen har dimman inte alls betett sig som jag hade tänkt. Så nu sitter jag här utan en enda bild att ta med mig. Jag får helt enkelt hoppas på att den perfekta bilden kommer att dyka upp på väg till jobbet imorgon.

Idag har jag fotat syskonbilder. Inga små barn utan vuxna barn. Det finns helt klart fördelar med att fota vuxna men de där spontana skratten försvinner väldigt hastigt när jag tar upp kameran. Det är nog den största skillnaden mellan små och stora barn.

Har redigerat lite fler bilder på fina Filippa Strömbom. Finns många fina så det tar lite längre tid än vad jag hade tänkt. Men innan veckan är slut ska jag vara färdig. Ibland får man bestämma sig.

Sitter och lyssnar på ett nyhetsinslag om kyrkovalet. Om en timme stänger vallokalerna, ska bli spännande att se och höra vad det blir för utfall.

Nu är det dags att röra ihop en pannkakssmet, tjohej!



0 Kommentarer

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist