Livets allvar

Jag fick ett mail idag som påminde mig om att livet inte är rättvist. Att livet drabbar oss alla, mer eller mindre, hårt emellanåt. Att få besked om något som känns så främmande att man inte ens kan föreställa sig det.

Mina tankar går för stunden till denna person och till alla andra runt om som just nu tvingas lida på grund av att andra människor inte kan ta hänsyn. För att andra människor glömmer bort att vi alla är medmännsikor och förväntas bli behandlade därefter. Människor gör varandra illa hela tiden. I stort och i smått, tyvärr ser vår värld sådan ut. Det är inte försvarbart att göra någon illa vars namn man aldrig uttalat eller vars hud man aldrig känt mot sin egen. Men jag förstå att det finns stunder då mänskligheten, förnuftet och medkänslan för andra försvinner och man handlar för att överleva eller kanske rentav utifrån någon slags hjärntvättning. Jag kan förstå det men vägra att acceptera det som en rättfärdigad handling.

Men för mig är det oförklarligt att man kan göra illa en nära vän, eller en livskamrat, en person man umgåtts med dagligen. Någon man beundrat och delat sina sorger med. Plötsligt är man beredd att behandla denna person värre än sin värsta fiende. Det är för mig oförklarligt och till och med oförlåtligt. Tänker på er alla som någon gång drabbats...

0 Kommentarer

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist