Kallt ute, kallt inne och i läkarens sinne...

Nu är två fotouppdrag i hamn, lite pyssel återstår men i princip är de helt klara. Så nu kan jag kasta mig rakt in i nästa bildmapp. Äntligen!

Idag har vi haft friluftsdag. En härligt klar höstdag som i sin inledningsfas klädde skog och mark med ett tjockt lager frost. I bitande kyla markerade vi ut ansatsring till kulstötningen, mätte upp 60-metersbanan och fixade för fullt. Jag frös så att jag skakade trots både tjock fleece och vindjacka, dubbla byxor samt vantar. När tävlingen väl satte igång en och en halv timme senare kastade solen sina strålar över oss men det hjälpte inte mycket. Så efter fem tappra timmar utomhus har jag nu genomlidit fem huttrande timmar där det känns som att mitt blod är nedkylt till den så milda grad att det konstant går ilningar genom kroppen. Jag tror att en varm dusch är vad som krävs.

Ikväll är det säsongsstart för Dr House. Det betyder lycka! Ibland är lycka så enkelt. Det krävs inte några handböcker, ingen må-bra litteratur, ingen choklad, ingen shopping, inga tokroliga nypratade små barn. Ge mig en tv-soffa och en mager, rynkig men framför allt bitter läkare så är jag lycklig, lycklig, lycklig.

Slutligen - nya, fina bilder på Markus. Exklusivt för dig.


Canon 400D + 24-70 f/2.8

4 Kommentarer

sara

Han var inte lite söt då eller:)

Publicerat: 2009-10-03, 15:17:02
http://typsaara.blogg.se/
amanda

Åh, nu fick du mig på andra tankar veronica.

Har varit fullt upp med praofix och läxläsning!

Det är ju house idag!! :D

Jag valde att praoa på ett musikdagis i ulricehamn, Vistaholm. Mycket sång och teater, vilket passar mig perfekt!

Och du, vad fin du blev i skolkatalogen!

Anonym

Åh, nu fick du mig på andra tankar veronica.

Har varit fullt upp med praofix och läxläsning!

Det är ju house idag!! :D

Jag valde att praoa på ett musikdagis i ulricehamn, Vistaholm. Mycket sång och teater, vilket passar mig perfekt!

Och du, vad fin du blev i skolkatalogen!

amanda

* förlåt för att det kom twice :)

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist