Godmorgon

Doften av nymalet kaffe letar sig in i mina näsborrar. På bordet ligger nybakat bröd som min bättre hälft var på ett av stadens konditorier och införskaffade innan han åkte iväg på golftävling. En klick ekologiskt smör på mackan och några skivor lagom lagrad ost toppat med fikonmarmelad.

Från stereon strömmar ljuvlig musik och jag sitter uppkrupen i soffan under en nytvättad mjuk filt. Allt är helt perfekt upplagt för en ostörd förmiddag då jag kan gå upp i mina bilder helt. Mitt mål är att bli färdig med den tredje och sista i syskonskaran Strömbom.

Idag blir en lugn hemmadag som uppladdning inför morgondagen. Då ska vi armbåga oss fram bland alla boktokiga på Bokmässan i Göteborg. Det blir enbart en nöjesresa. Just nu är jag inte inne i en läsperiod. Det blir trisslott på onsdag. Jag är nämligen med i en bokklubb tillsammans med sju andra tjejer, och har man inte läst boken kan man köpa sig fri med en trisslott. Skammen kommer man aldrig ifrån. Så det är med sänkt blick jag möter mina vänner inom ett par dagar. Men sådant är livet, man får prioritera vad man väljer att lägga livets 24 timmar på. Och först och främst ska man må bra utifrån de val man gör, så därför blir det en trisslott.

1 Kommentarer

Kristin

Det kanske blir en miljonvinst och då är det nog ingen som klagar!

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist