Det tar tid att leva

 Det tar tid att leva. Fotandet och bildandet kommer inte riktigt i första hand nu. Det ska promeneras, fikas på nybakad äppelpaj, plockas björnbär, fikas på fudgekaka...

Fast det är inte riktigt hela sanningen. För det första ska man jobba, sedan jobba, jobba och jobba. Ni vet, gå på möten, gå på andra möten och så till sist - ytterligare några möten. Nu låter jag kanske kinkig men jag måste säga att jag är inne i ett oerhört flow just nu. Jag har skitkul på jobbet, vare sig jag sitter ensam på en mossbeklädd sten och väntar på tipspromenadsbarn, förklarar att nollor har stor betydelse mitt i en divisionsuträkning eller sitter på styrelseutbildning på hotellet eller i möte på barn- och utbildningskontoret. Jag har sådan tur för allt jag går på och allt jag gör är just nu bara kul, kul, kul!

I helgen fotade jag ett gäng jättefina naturbilder. Fångade mina första upplevelser av hösten. Här i Västergötland är höstens intågande hittills inte alls lika synligt som det var i djupaste Småland. Jag fotade lite ljung, gula ormbungar, en svamp och vackra björklöv i motljus. Kände att jag verkligen gillade mitt nya 24-70 f/2.8 Sedan strulade det när jag skulle maila bilderna till mig själv och nu verkar de har försvunnit. Så istället för vackra höstbilder blir det ännu en bild på gullungen Molly. Jag måste ta mig i kragen och redigera färdigt för jag har fler bilder på kö. Fina syskonbilder som väntar. Dessutom fick jag två förfrågningar om nya bilder igår. Superkul! Men det förutsätter ju att jag blir klar med påbörjade projekt. Varje plåtning tar ju ett tag att genomföra och ett ännu längre tag att sedan få klart. Välja bilder, behandla bilderna, konvertera till svartvitt. Måååånga timmar blir det...
Torsdag kväll och lördag morgon samt förmiddag är i alla fall vikta till redigering. Förutom att det ska kallbadas, pysslas med hästar, fikas och sån't. Det tar tid att leva...



400D + 50 mm f/1.4

0 Kommentarer

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist