Jag ser inte charmen

Jag tycker inte om att frysa. Jag tycker inte om när sommaren försvinner från mig. Jag vet att det finns vackra höstdagar, men de är alldeles för få. Det finns de som inte tycker om sommaren just för att det regnar mer än vad solen skiner och för att man blir så stressad av allt somrigt man kan göra men aldrig får gjort.

Men hösten då? Den erbjuder ju inte ens de där 250 möjligheterna du inte hinner med. Hösten erbjuder en trötthet som smyger över dig långsamt för att inom ett par veckor ha dig i sitt våld. Du är trött när du går upp på morgonen, du är trött på jobbet, du är trött efter jobbet och du somnar framför tv:n innan klockan hunnit bli åtta. Vad är charmen med det?

Ni höstälskare ni får allt rannsaka er själva och inse att ni romantiserar verkligheten. Det finns inget charmigt med att konstant frysa, att bli så blek att ditt ansikte ser genomskinligt ut, att se höstlöven slitas av träden och smetas ut mot marken i en brun sörja, att få hjärtat i halsgropen av halkan efter de första frostnätterna.

Om ett halvår är det vår... sköna maj välkommen!

4 Kommentarer

Annelie

Kan inte annat än att bara hålla med....

Publicerat: 2009-10-03, 11:15:37
http://www.anneliejohnsson.blogspot.com
Elin - Design&Makeup

Jag gillar kylan, det känns så friskt att andas in och man får ha stora mysiga kläder på sig. Man kan sova lite längre på de lediga dagarna utan att behöva bli frustrerad och väckas av solen och man får fler ursäkter till att dricka varm choklad under en filt i soffan (om man nu gillar det). Inget fel på hösten, man får se det positiva. Även sommar har sina snedsteg :)

Publicerat: 2009-10-03, 11:40:31
http://designandmakeup.se
Lena

Jag ÄLSKAR hösten! Det är vackert, härligt och framförallt mysigt att äntligen kunna få vara inne och läsa, mysa och dricka litervis med te! UV-strålning slipper man också! (Sagt av en som inte får sola, och absolut inte bränna sig, pga sin känsliga hud)

Dessutom har jag under senaste året märkt att min svägeska kan fånga höstens färger och mitt barn på kort så att det blir underbart fint. /Kram kram

Kristin

Flytta till Timmele. Här är det bara sommar och skiner solen alltid ..!=)

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist