Höstmörker

Jag längtar efter sol. Lagom till nästa helg önskar jag mig ett svagt, milt solljus som håller i sig hela dagen. Snälla, snälla, snälla...

Annars rullar veckan på i ett rasande tempo. Jag har vaccinerat mig idag. Från början funderade jag mycket på om jag skulle ta sprutan eller inte. Jag sökte en hel del information på nätet. Jag hittade en antivaccinhemsida som propagerade mot sprutan och som skrev om alla farligheter den innehöll. Jag blev lite skeptisk och började leta efter vem som stod bakom sidan. Det visade sig att den tillhörde ett företag som sålde naturläkemedel. Jag fortsatte läsa och mycket riktigt, efter all kritik mot vaccinet kom massor av propaganda och reklam för vilka piller man skulle köpa för att inte bli sjuk. Som om de där kemiska preparaten skulle vara ett bättre alternativ. Sedan klickade jag bort sidan och förträngde hela grejen.

Ända tills vi fick mail om att det var dags för massvaccinering på jobbet. Då tänkte jag att det gäller att inte tänka. Jag printade ut hälsodeklarationen, fyllde i den och i dag stegade jag in till sköterskan och nu är det gjort. Ingen återvändo. Nu är det bara att vänta på att det ska växa ut konstiga grejer lite här och var på kroppen.

Men helt allvarligt, folk har vaccinerat sig mot än det ena och än det andra under flera decennier utan några större biverkningar. Det ska nog gå bra den här gången också. Till er som inte tagit sprutan än kan jag ärligt lugna er genom att säga att det känns nästan inte alls. Ett litet stick, sedan är det över.

Slut på svamlandet. Två nya bilder på Siri kommer här.


Canon 400D + 24-70 f/2.8

1 Kommentarer

daniel

roligt att du tycker det :) ja, det hårde vita lagret innan chokladen måste ju vara över en decimeter tjockt ;P

Publicerat: 2009-11-26, 22:57:21
http://danielsfotoblogg.blogspot.com/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist