Självporträtt


Ko på grönbete utanför Hofsnäs, fotad med Canon 400D + 500 mm f/1.4

Ja, ett porträtt jag själv har tagit alltså...
Idag hamnade jag och sambon i ett samtal om musik som passar på ett bröllop. (Nej, vi ska inte gifta oss, man kan prata om saker i allmänhet!) Vi fick spela upp låtar från youtube för varandra som vi ansåg vara den bästa livemusiken vid ett bröllop. Hmmm... våra listor såg rätt olika ut. Visar tre exempel:

Jag
* Sångaren i Takida skulle få framföra en aukustisk version av Curly Sue
* Helen Sjöholm sjunger Du måste finnas
* Empty Room med Sanna Nielsen (Jag har hört henne framföra den i kyrkan, ger rysningar!)

Sambon
* Forever Young med Alphaville
* Sålänge vi har varann med Ratata
* Allting kan gå itu med Björn Afzelius (finns risk att gästerna skulle bli förvånade och kanske lite besvärade!)

Som sagt, verkligen tur att inte någon av oss försöker försörja sig som som bröllopskordinator eftersom gästerna skulle halka runt i smör i kyrkan om jag fick bestämma och brudparet skulle vara tvugna att ha axelvaddar och hockeyfriss om sambon fick bestämma. Nej, man ska nog hålla sig till det man är bra på så jag fortsätter väl att prata sönder öronen på nära och kära...

PS. Vi har en grymt snygg peruk med 80-talsfrisyr att låna ut om någon av er trots allt skulle vara giftassugna och vill låna någon av sambons låtar till vigselakten. Vi vill nämligen hemskt gärna bli bjudna på bröllop!

PS2. Sambon spelade faktiskt upp en version av en Somewhere over the raibow som är otroligt fin, fast jag tycker väl kanske inte att just vigsel är rätt sammanhang. Men jag rekommenderar dig att lyssna, bara tryck här.

2 Kommentarer

DENNIS FOTOBLOGG

Svar:

Att exprimentera är riktigt roligt så varför inte?:)

Pröva själv vetja!



//Dennis

Publicerat: 2009-05-10, 11:55:55
http://dennisfoto.blogg.se/
Nina

Hm, har det något att göra med Annikas inlägg? Mr Kollega i årskurs 3 känns lite trög. Men just nu sitter han och sjunger på allting kan gå itu så han är nog inte helt främmande för lars lista :-)

Publicerat: 2009-05-11, 21:48:02
http://dowerfamiljen.blogspot.com

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist