Drömmar

Jag minns ofta vad jag drömmer på nätterna. Ibland drömmer jag något så knäppt att jag inte vill komma ihåg det dagen efter. Då kommer jag givetvis ihåg det flera veckor efteråt...
Ibland drömmer jag så härligt att det känns hårt att vakna upp i ett beckmörkt sovrum med snö som yr utanför fönstret.

Jag tror personligen inte att drömmar går att tyda. För mig är drömtydning och synska personer mest hokus-pokus. Däremot tror jag att hjärnan nattetid bearbetar det vi upplever under vaken tid. Varför resultatet blir så knasigt har jag ingen som helst aning om.

Att drömma är ett av de få gratisnöjen vi har i livet. Naturupplevelser och drömmar kostar ingeting så låt dem berika ditt liv. Kan behövas nu när lågkonjunkturens grepp hårdnar runt våra strupar.


Dröm om sommarblomster, bild från 30 augusti 2008

1 Kommentarer

emma - emmahall.blogg.se -

Härlig bild!:)

Publicerat: 2009-03-12, 10:53:10
http://emmahall.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist