Livets väg

Ibland tänker man inte, ibland har man lite bråttom. Så måste det vara, det är en del av livet. Men så kommer dagar och stunder då man ställs inför situationer då man måste tänka. Det är så skönt.

Allt som sker har en mening. Ibland är det svårt att se det i nuläget. Men så när tiden har svept sin mantel över nuet och förvandlat det till dåtid. Då ser man klar. Då förstår man.

Man får inte skryta, vi bor ju i Sverige, här härskar jante. Men jag är stolt över mig själv, den jag är, allt jag upplevt, allt som har format mig. Jag vet vem jag är. Jag faller inte om det blåser. Jag står för vad jag tänker, tycker och vad jag gör. Jag står för att jag tycker att jante är ett dumt påhitt.

Sommaren har äntligen kommit tillbaka. Jag har haft en sådan härlig dag. Nya fräknar på näsan, grönskande ängar, vassa stenar som skär in under fotsulorna. Den som tror att livet är enkelt får nog vakna nu. Livet är inte enkelt men vi bär alla ansvar för vår egen lycka. Så länge man inte själv är lycklig kan man inte heller göra andra lyckliga. Hur konstigt det än må verka är jag lycklig. Jag hoppas att jag kan bidra till att göra andra lyckliga. Många, många gånger. Om och om igen. Det är för mig det som är meningen med livet och det som lockar mig att vandra längs livets väg.

PS. Tusen tack för alla snälla kommentarer och komplimanger. Jag blir inte nöjd med alla bilder, långtifrån. Men jag ser att det finns guldkorn och framför allt ser jag vilken oerhörd utveckling som har skett. Tack för att du visar intresse!


Fånga dagen, fånga livet! (Canon 400D + 50 mm f/1.4)

1 Kommentarer

M A D E B Y M E- F O T O

Gillar skärpan!

Publicerat: 2009-06-24, 01:02:14
http://madebyme.tjofs.se

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist