Vad ögat kan se


Matilda 23 november 2008


Ni som har följt den här bloggen sedan starten har också fått följa alla förändringar. Under veckan som gått har jag på egen hand läst om hur man designar bloggar, kodning och studerat färgkartor. Det har gått åt ganska många timmar och jag har ropat högt av frustration flera gånger.
De som känner mig vet att när jag har fått för mig någonting så ger jag liksom inte upp. Jag blir en så kallad "överdrivare". Så innan jag startade bloggen hade jag liksom bestämt mig för att jag skulle inte använda någon färdig mall utan jag skulle designa den själv.
Så denna veckan har jag varit en riktig datanörd som har läst, tänkt och testat i åtskilliga timmar. Det har varit en hel del muttrande här hemma och det kanske inte är så konstigt. För hur kul är det att fika med någon som en timme senare inte ens har smakat på sitt te utan mest blir förvånad över att teet kunde kallna så fort.
Hur som helst. Nu har bloggen fått ett nytt utseende eftersom jag har gjort en egen header. Jag har lagt till bakgrundsfärg på alla inläggsrubriker och gjort en del andra små ändringar. Nu börjar jag känna mig mer bekväm med bloggens utseeende. Det får liksom inte kännas pinsamt. Det gjorde det innan.

Nog om detta. Eftersom detta ska vara en bildblogg mer än en ointressant dagbok så vill jag kort berätta om bilden ovan. Bilden föreställer min superkollega Matilda. Matilda blev mer eller mindre tvingad att ställa upp som modell i samband med att jag deltog i Mettes fototävling den 23 november 2008. (Mina tävlingsbidrag är för övrigt bloggens allra första inlägg. Ni hittar dem i novemberarkivet.) Eftersom tävlingen pågick under ett begränsat antal timmar och man inte visste dess teman i förväg gällde det att tänka snabbt. Matilda blev såldes uppringd och hade en kort stund att göra sig klar. Instruktionerna var ungefär i stil med "ta på dig stickade kläder i mjuka pastelliga färger".
Det blev en lite stressig plåtning där vi tog några av bilderna vid hönshuset på Matildas tomt och resten av bilderna nere vid Skottek. Bilderna blev jättefina. Ni ska få se fler bilder längre fram. En av dem kan ni se redan nu, andra bilden från höger i min header. För er som inte kan bloggspråk så är en header den bild som ligger allra högst upp. Alltså bilden där det står veronicas FOTO.

Jag önskar alla en skön söndag och lovar att återkomma med lite fler bilder och färre ord ikväll!

3 Kommentarer

Maja

Din blogg är jättefin Veronica!

Fast tycker att det är lite lite kort på min lille Emil ;-) Såg det jättefina kortet dom fick i nyårspresent förresten! Mycket finare än fotografbilderna (fast säg inte det till Lisa ;-)



Kram Maja

annika

vi funderade just på om du kunde knacka koder...du är grym kollegan!

Vill du fota barnen Lööf?

ses i morrn.

Bilderna på Matilda är jättefina.

Publicerat: 2009-01-11, 21:10:15
http://vardagsglimtar.blogg.se/
Veronica

Klart jag vill fota de små Lööfen!

Publicerat: 2009-01-11, 22:40:54
http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist