Tema manligt/kvinnligt

Jag har redan visat en bild från Ryfors som jag tog under min fotokurs i somras. En dag fick jag och tre andra i uppgift att fota en serie om fem bilder respektive i temat manligt/kvinnligt.
Såhär löste jag uppgiften (manligt över och kvinnligt under):


Entré

Manlig: Rustik port
Kvinnlig: Mjuka färger, rosa bommor i fönstret

Gäss

Manlig: Gässen håller avstånd till varandra, bilden har blå toner
Kvinnlig: Gäss i flock, varma toner, lite växter runt om 

Trä
Manligt: Det finns en väg som är den rätta, inga tveksamheter råder
Kvinnligt: Tankarna går runt runt innan ett beslut fattas. Allt måste vägas in

Vägskylt

Skyltarna talar för sig själva. Mannen får gräva, kvinnan håller barnet intill sig

Ärtskidor

Manligt: Skarpa kanter, hårda former och hög kontrast mellan färgerna
Kvinnligt: Softad bild med mjuka färger

1 Kommentarer

annika

oj vad du tänkt till! jätteläckert/a

Publicerat: 2009-01-09, 20:02:21
http://vardagsglimtar.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist