Svartvitt och funderingar kring kameramärke

Samma tre bilder på Hilda fast nu i svartvitt. Hon har de mest underbara ögon denna lilla ädelsten. Dessutom är hennes far även min kollega. Det är synd om Hildas pappa för han har legat sjuk i vad som känns en evighet. Han är inne på tredje veckan med hög feber. Inte kul alls. Så jag hoppas att dessa bilder kanske kan påskynda tillfrisknandet.

Han och Hildas mamma investerade i en finfin kamera härom veckan i hopp om att det skulle hjälpa till. Icke sa nicke, febern ger inte med sig. Kan det ha berott på att det blev en Nikon? Debatten pågår ju ständigt om man ska välja Nikon eller Canon. Hade en Canon varit bättre i det här läget?

Rent fotomässigt tror jag att det handlar om vilken kamera man tycker bäst om i handen. Själva känslan som det ger. Jag gillar Canon, with canon you can, som man brukar säga. Men jag måste erkänna att jag tycker bättre om ljudet av ett Nikon. Det låter mer "på riktigt".





4 Kommentarer

daniel

på de nya bilderna hade jag iso 100, det borde inte bli så brusigt. ställ det bara så lågt det går och se till at ha mkt ljus... :)

Publicerat: 2009-02-18, 23:07:29
http://danielsfotoblogg.blogspot.com
H A I D I J A K O B S S O N

HJÄLP MIG ! fy fan vilken fin blogg och dina bilder är helt .. helt .. helt UNDERBARA herregud här måste jag kolla in igen !

Publicerat: 2009-02-19, 16:03:38
http://haaiidi.blogg.se/
Tim, fotoblogg

Vilka fina bilder, du har verkligen lyckats framhäva ögonen! =)

Publicerat: 2009-02-20, 12:34:51
http://blog.andreaheim.se
Anonym

Hej Veronica !

Tack för din kommentar :o)

Barnbilder är nog det ljuvligaste som finns att få förmånen att fotografera, dina bilder är oxå heeeelt ljuvliga :)

Tack för att du visade mej din sida, kommer att besöka den många gånger :o)

Kram från Umeå !

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist