Saker blir ju inte alltid som man tänkt

Ligger ihopkrupen soffan med ett glas vatten bredvid mig och har nyliget svalt en värktablett innehållande ibuprofen som en av de huvudsakligen verksamma substanserna. Beviskelsen har svept sig runt mig, smetat in mina händer och fötter med dess klibbiga själsanlag.  Bara dess närvaro tycks uppenbarligen motarbeta kroppens förmåga att återskapa en frisk gestalt. Fotointresserade Veronica har ytterst tillfälligt bytts ut mot en stönande kroppshydda utan intresse, mål eller ambitioner.

I går skulle vi ha åkt till fotomässan i Göteborg. Jag hade egentligen inga direkta förväntningar men såg fram emot att få massa inspiration och nya infallsvinklar. Ibland svänger vägen så fort att man inte hinner reagera förrän man slås av lukten av nyslaget gräs i dikeskanten.

Jag vaknade nämligen upp med något som jag är helt övertygad om att jag kan likna vid känslan av att nyligen ha fått en blyhjärna monterad innanför pannbenet. Världen går givetvis inte under för det, men det är ju rent ut sagt skittrist att ligga sjuk hemma en hel helg istället för att gå på mässa, hälsa på Isak och fota en supersöt liten tjej som i princip var inbokad idag. Mässan får väl bli nästa år och den lilla tjejen ska nog fastna på bild redan nästa helg. Det kommer säkert bli sockersöta bilder, ni ska få se.

Under veckan har jag tillbringat större delen av min vakna tid på min arbetsplats och under de få timmar jag faktiskt varit hemma har jag redigerat gravid-bilder som kommer att synas på bloggen inom kort. Jag vill att föräldrarna ska vara de första som får se bilderna, men håll ut så kommer de här inom kort.

Jag har faktiskt inga nya bilder just nu, vad jag kan komma ihåg, så därför blir det ännu ett collage med resterande bilder. Alltså de bilder som publicerats på bloggen men som inte var med i gårdagens collage.

 

2 Kommentarer

annika

vill också ha ett sånt collagen

Anonym

sådant collage!

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist