Man ska inte ljuga - frukt är inte godis

Den första februari tog vårt hushåll gemensamt beslut om att inte äta godis, kakor, snacks, pizza eller annat fikabröd på hela månaden. Lätt som en plätt? Inte direkt! Vi har haft enorma, obeskrivliga sug i omgångar. Senste veckorna har jag funderat på om inte snö är ganska gott, om tapetbitar kan vara smaskigt och jag har börjat missbruka fikon. Dessutom har jag nog ätit minst fyra fantasisemlor på två veckor.

Häromdagen hade sambon enormt sug efter chokladbollar. Han satt och smsade från soffan till mig som satt i köket och berätattade hur sugen han var. Jag tror inte att det räckte att säga det muntligt, ett sms var nog ett sätt att bli kvitt suget.

Själv tycker jag att jag är mer hungrig på kvällarna. Jag är väl van att låta en eller annan chokladbit, saffransskorpa, lakritsbit eller annat smaskens slinka ner framåt kvällen.

Jag har återupptagit min träning också. Lördagens bodypump gjorde mig frisk och fräsch... eller inte. I söndags kväll var jag stel som en pinne, kunde inte röra mig alls. Framåt kvällen blev något så nödvändigt som toalettbesök nästintill omöjliga. Jag fick använda armarna för att ta emot på toaringen och så försiktigt sjunka ner på toaletten under höga frustanden. Kateter vid träningsvärk är något som jag tycker alla gym borde erbjudna otränade kunder!

Påminn mig om att aldrig mer sluta träna - det är alldeles för plågsamt att börja igen!


Frukt är tillåtet!

2 Kommentarer

Erica

tack så mycket, du tar så grymt fina bilder

Publicerat: 2009-02-19, 20:06:57
http://ericasbilder.blogg.se/
Anonym

Hej! Jag beundrar er om ni klarar av er månad utan godis. Skulle aldrig klara det. Vill passa på att säga att jag tycker din lilla logga är fin. Den som är längst ner till höger på alla bilder. Det ser väldigt proffsigt ut. Dessutom är ju bilderna fina också. Kram kram

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist