Rakapparaten som skapade munkfrisyr

Fick ett desperat samtal idag.
Sambon: Vet du vad jag har gjort?
Jag: Köpt ny bil? (Blir genast lite trött)
Sambon: Nej. Jag skulle trimma håret och tappade rakapparaten..
Jag: Jaha. (Kväver en suck och gäspning)
Sambon: Jag märkte inte att spärren släppte.
Jag: Nähä... (gäspar igen)
Sambon: Så nu har jag en kal fläck mitt på huvudet!
Jag: Ha ha ha, hi hi hi, ho ho ho (Skrattar hejdlöst, kan knappast inte hålla i telefonen.)
Sambon: Jag vill inte prata med dig mer nu. Hej då.

Efter att ha funderar en stund skickar jag ett sms:
Munkfrisyr? Hiphop-mössa? Lite tips på lösningar...

Hur det slutade?
Väl hemma så fick jag nypa mig i armen när jag gick in genom ytterdörren för att inte skratta mer. Tittade nyfiket på sambons huvud. Det enda jag såg var en hjässa som såg ut som om den drabbats av akut håravfall, med extra höga vikar och ovanligt tunt hår vid sidorna. Så var det roliga slut.

3 Kommentarer

fritidsfröken

En makrobild på det tack!!:)

Therese

Det här kräver ju en bild

rebecca

hahaha, gud vad hemskt att av misstag skaffa munkfrisyr ;D

Publicerat: 2009-04-18, 12:15:12
http://brilliantabecca.blogg.se/

Kommentera här

Namn:
Spara info?
E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Meddelande:


Bloggdesign av Linda Lundquist